Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

- Chcemy propagować wśród młodych ludzi ideę niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia oraz podnoszenia wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy - mówi Marta Posala z zespołu ds. promocji Kampanii Edukacyjnej Młodzieżowa Akademia Bezpieczeństwa.

Kampania Edukacyjna "Młodzieżowa Akademia Bezpieczeństwa" wystartowała już po raz czwarty. Skierowana jest do uczniów szkół gimnazjalnych z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców z województwa podkarpackiego.

- Z roku na rok kampania cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Pierwsza edycja to był taki eksperyment, sam nie wiedziałem czy będzie to sukces, czy będą efekty jakich się spodziewamy. To był taki "boom", który jednak przyniósł duży sukces - mówi Łukasz Szczepaniak, wolontariusz, który jest związany z kampanią od jej powstania.

W tej edycji bierze udział 11 gimnazjów, a zgłosiło się do niej dwa razy więcej placówek. - Kampania MAB przynosi wiele korzyści naszym uczniom. Przykładem może być sytuacja skręcenia nogi przez jedną z uczennic. Uczniowie, którzy brali udział w MAB sami udzielili jej pierwszej pomocy. I zrobili to tak dobrze, że ratownicy medyczni, którzy przyjechali do wezwania stwierdzili, że sami lepiej by tego nie zrobili - twierdzi nauczyciel szkoły, która uczestniczyła już poprzednich edycjach.

Czytaj więcej: gazeta.pl

Twoja reakcja na artykuł?

Aby dodać komentarz, zaloguj się!

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account