Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Urząd wojewódzki zapewnia, że połączenie z telefonem alarmowym ma być usprawnione. To efekt publikacji portalu "MM Szczecin".

– W nawiązaniu i uzupełnieniu do artykułu "Kłopoty z alarmowym 112", informujemy, że cały czas trwają prace usprawniające system przyjmowania zgłoszeń kierowanych pod numer alarmowy 112 – mówi Piotr Pieleszek z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

– Uzyskanie połączenia z operatorem 112 w całym województwie ma być szybkie i bezproblemowe. Od początku lipca działa Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

W tej chwili operatorzy centrum odbierają zgłoszenia kierowane pod nr 112 z terenu Szczecina. To skróciło średnio – do 11 sekund, czas oczekiwania mieszkańców stolicy województwa na połączenie. Jeżeli z jakiś przyczyn w ciągu minuty nie uzyskamy połączenia ze szczecińskim WCPR, zostajemy automatycznie przekierowani do operatora WCPR z Bydgoszczy. Co ważne ten udzieli nam takiej samej, fachowej pomocy, jak operator ze Szczecina.
W ciągu doby z samego Szczecina pod numer 112 kierowanych jest średnio prawie 900 zgłoszeń. Niespełna 25 procent z nich, to zgłoszenia zasadne, czyli wymagające zaangażowania służb. Reszta, to pomyłki i głuche telefony.

W WCPR jednocześnie pracuje 4 operatorów. Są to osoby, które przechodzą gruntowne szkolenie, zdają egzamin teoretyczny i praktyczny oraz znają co najmniej jeden język obcy.

Po odebraniu telefonu zbierają informacje od dzwoniącego i przekierowują go do odpowiedniej służby. Taki system wbrew pozorom skraca czas dotarcia informacji o zdarzeniu do policji, straży pożarnej, zespołu ratownictwa medycznego, czy WOPR, ponieważ do operatorów tych służb trafiają tylko zgłoszenia wymagające interwencji.

– Ważne, że w razie potrzeby umożliwia to jednocześnie powiadomić kilka służb – dodaje Piotr Pieleszek.

W połowie września do nowego systemu planowane jest przyłączenie 4 powiatów goleniowskiego, gryfińskiego, polickiego i stargardzkiego. Mieszkańcy powiatu pyrzyckiego oraz choszczeńskiego, drawskiego, łobeskiego, myśliborskiego i wałeckiego będą obsługiwani przez operatorów WCPR najprawdopodobniej od października.

W I kwartale przyszłego roku system ma objąć całe województwo. Po przyłączeniu kolejnych powiatów do WCPR obsadzane będą dodatkowe stanowiska operatorów docelowo dla numeru 112 będzie ich 7. W przyszłości znajdujące się w Urzędzie Wojewódzkim centrum będzie obsługiwało również numery alarmowe 997, 998, 999. To będzie wiązało się ze zwiększeniem liczby stanowisk.

Źródło: wiadomosci.onet.pl

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze  

netze
-1 #1 netze 2013-08-16 20:22
11 sekund!!!!!! się skrócił, w jaki sposób się zapytuje? przynajmniej 2 minuty trwa zebranie wywiadu, następnie czas na ustalenie dyspozytora powiatowego, często błędne(ze względu na powielanie się nazw miejscowości), z moich kalkulacji wynika, ze czas wysłużył się przynajmniej o 3 minuty!!! nie liczę zebrania wywiadu przez dyspozytora powiatowego.
Oj kombinujecie nasi zwierzchnicy, kombinujecie, w dodatku kosztem zdrowia i życia!!!
Zgłoś administratorowi

Aby dodać komentarz, zaloguj się!

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account